Köpvillkor

KÖPVILLKOR



BETALNINGSALTERNATIV

1. Kortbetalning (Alla länder/Worldwide)
Inga extra avgifter läggs till ditt köp. Handla tryggt och säkert med ditt kort här på Bonito.se. SSL-kryptering och 3D-Secure garanterar en säker transaktion. Vi accepterar VISA, Mastercard och Eurocard.

2. Postförskott (Endast Sverige) 
Du får hem en avi på posten, med vilken du löser ut paketet på närmaste utlämningsställe. Om du lämnar ditt mobilnummer blir du aviserad via sms. Postnords avgift för
postförskott tillkommer (55kr). Hämtar du inte ut ditt paket kommer du debiteras med 300 kronor för Postens fraktavgift samt våra administrativa kostnader.

3. Klarna Faktura (Endast Sverige) 
Du får med en faktura i ditt paket. Du behöver alltså inte betala varorna på en gång utan det räcker att du betalar in pengarna till OCR-numret inom 14 dagar. En faktureringsavgift på 29 kr tillkommer. Faktureringstjänsten "Fakturera Mig" sköts av Klarna. Det går även att välja att delbetala fakturan. Du betalar då lägst 100kr och får automatiskt en ny faktura skickad till dig med det återstående beloppet. Det är viktigt att du har uppgivit den adress du är folkbokförd på och att ditt personnummer stämmer överens med den adressen. Detta kontrolleras noga i varje enskilt fall och annars godkänns inte köpet. (Vid utebliven betalning debiterar Klarna en påminnelseavgift på 60 kr samt dröjsmålsränta enligt nu gällande referensränta på 24%.)

4. Klarna Konto/Delbetalning (Endast Sverige) 
Faktureringsavgift 29kr. När du delbetalar eller väljer att betala i din egen takt, samlas dina köp på en faktura. Denna betalar du i slutet av månaden efter. En samlad månadsfaktura betyder en enda betalning och ett enda OCR-nummer. Det är smidigt. Dessutom betalar du bara en enda aviavgift om 29 kr. Du kan betala hela fakturabeloppet varje månad om du vill. Eller dela upp totalbeloppet och betala i din egen takt. Mer info om Klarna Konto hittar du på
https://klarna.com/sv/handla-med-klarna

LEVERANSER

Vi har fri frakt på alla beställningar. Vi börjar jobba med din order så fort vi bara kan efter det att du har lagt den. Alla produkter i webshopen finns i lager vilket innebär att vi kan hålla nere både priserna och leveranstiden. En viss fördröjning kan förekomma vid förhöjd orderingång, exempelvis innan jul. Leveranstiden är normalt 1-3 arbetsdagar. Vi samarbetar med Postnord (fd Posten) för våra leveranser. Om brevet/paketet får plats i din brevlåda får du det direkt hem, i annat fall aviseras leveransen från ditt närmaste postkontor. Bonito.se tar fullt betalningsansvar för varan om den skulle skadas eller komma bort på väg hem till dig. Du måste då kontakta vår kundtjänst inom 14 dagar.
Om detta skulle ske när du returnerar varan så är det du som är betalningsskyldig. Skor skickas ibland utan sin originallåda pga platsbrist och för att spara vikt. Vill du absolut ha lådan så meddela oss det i samband med din beställning.

ÅNGERRÄTT & RETUR

Du har full retur- och bytesrätt inom 21 dagar från att du mottagit varan, förutsatt att du inte använt varan och att den returneras i oskadat skick. Vid retur eller byte av varor betalar du själv returfraktkostnaden. Om det däremot rör sig om en reklamation på grund av skadad vara eller att vi expedierat fel vara återbetalar vi dig kostnaden för returfrakten samtidigt som vi återbetalar det du lagt ut för varan. Har du betalt med kort för vi tillbaka pengarna direkt till kortet. Vid postförskott ger du oss ditt bankkontonummer så för vi in pengarna där minus avgiften för postförskottet. Om du har valt att betala med faktura så stryker vi den helt enkelt, såvida du inte redan har betalat den. Då får du tillbaka pengarna till ditt konto.

Tänk på att Klarnas betaltid är 14 dagar. OBS! Underkläder som har blivit uppackade kan av hygieniska skäl ej returneras.

SÅ RETURNERAR DU (ANVÄND BARA POSTNORD!)

Om du vill returnera varor skickar du tillbaks dem till oss, antingen i tejpad originalpåse eller annan lämplig förpackning. Så fort vi har fått den och ser att varan är i godkänt skick sänder vi dig en ny vara eller betalar tillbaka dina pengar. Glöm inte fylla i och skicka med retursedeln(eller en förklaring på en papperslapp) där du förklarar vad du vill göra (Tex byta storlek eller färg eller få dina pengar tillbaka) och skriver ditt bankkontonummer dit du vill ha pengarna om du har betalt med postförskott. Returfrakten betalas av kunden såvida inte det är Bonito.se som har levererat fel vara eller skadad vara. 
Returadressen är: Bonito.se, Box 10214, 43423, Luleå.

OBS! Kom ihåg att det är du som är ansvarig för varan på tillbakavägen till oss. När skor returneras så är det inte okej att bara tejpa igen skolådan och skriva
adressen direkt på lådan. Någon form av omslagspåse/papper måste användas.

PERSONUPPGIFTER

Om du väljer att registerar dig som medlem när du handlar på bonito.se registreras dina uppgifter hos oss. Enligt lag måste vi meddela dig om detta. När du köper en vara av oss godkänner du automatiskt vårt avtal. Uppgifterna sparas för att du nästa gång ska slippa skriva in dina uppgifter igen. Du har rätt att begära att få ta del av dina uppgifter. Om det är något som inte stämmer kan du få det ändrat eller borttaget. För mer information eller frågor kontakta vår kundtjänst. Alla uppgifter som du lämnar till Bonito.se när du handlar av oss hanteras i enlighet med den gällande Svenska Personuppgiftslagen (PUL). Bonito.se kommer aldrig att låta tredje part använda dina personuppgifter.

EJ UTLÖSTA VAROR

För ej avhämtade paket debiteras kunden 300 kronor för postens avgifter, frakt samt för våra administrativa utgifter. Vi sparar alltid IP-nummer på våra kunder.

PRODUKTINFORMATION

Bonito.se har rätten att justera priser och prisfel utan notis. Samtliga produktbilder och informationstexter av kläder återspeglar varan så gott det går. Vi ger dock ingen garanti för att fel inte kan förekomma. Skulle något fel finnas på produktinformationer, bilder eller priser har bonito.se rätt att ändra dessa utan notis.

LAGVAL

Tvist enligt dessa villkor ska avgöras enligt svensk lag. bonito.se rättar sig efter ARN (Allmänna reklamationsnämnden).

ÖVRIGA FRÅGOR


Använd med fördel e-mail: info@bonito.se Mejlen besvaras kontinuerligt under dagen och kvällen. Även på helger. Vi har även en kundtelefon på vardagar kl 10-14 men det är många som vill prata med oss så vi har ibland svårt att kunna ta ditt samtal. Får du inget svar kan du alltid testa mejlen. Säljare hänvisas till mejlkontakt.